Townsville

by

Saa kom turen til Townsville, og her er sgu dejligt nok. Altsaa selve byen er ikke fantastisk, de har en del bumser og sutter, de fleste aboriginals. Da jeg gik min foerste tur rundt i byen foelte jeg mig faktisk lidt utryk for foerste gang paa denne tur. Men Susans dreng og hans kaereste har sinpelhen taget saa godt imod mig! Jeg har faaet mit eget vaerelse med dobbeltseng, og mit eget badevaerelse!

i fredags blev det besluttet at vi skulle i byen, bare lidt! JEG gad ihvertfald ikke noget vildt, for jeg skulle op paa dykkertur dagen efter kl. 6.30… Alligevel lykkedes det mig at blive fuld og foerst komm e i seng klokken 4.45! Saa der fik jeg 1,5 times soevn, inden jeg skulle ud og dykke paa SS Yongala. Det er en gammel passagerbaad der sank i 1911 med alle 122 ombordvaerende. Det var en 3,5 times tur derud, saa der taenkte jeg jeg lige ville faa mig en lille lur. Jeg vaagnede saa op ved at der stod en lille phillipinsk kvinde hen over mig og braekkede sig ud over relingen. Men det generede jo ikke mig. “Jeg bliver ikke soesyg”, sagde jeg til mig selv og alle andre, men det blev jeg! Da jeg kom op efter andet dyk, til frokost, havde jeg det sinpelthen saa daarligt! Der fik jeg ingen frokost, men laa bare og braekkede mig i stride stroemme. Det gik heldigvis vaek lige saa snart jeg hoppede i vandet til mit andet dyk, dernede har man det bare perfekt!

Dykkene var rigtigt fede, mine foerste vragdyk! Jeg smaekker lige er par billeder op. De er taget fra internettet, da jeg ikke havde noget kamera med derned.

yongala_cairns.jpgpredator_yongala.jpgyongala.jpgdiver_school_yongala.jpg

Da jeg kom hjem om aftenen, var jeg fuldstaendigt smadret! Heldigvis havde mine vaerter gjort en fantastisk BBQ klar! Boeffer og kaemperejer og floedekartofler og salat og alt muligt – fantastisk! det var rigtigt fedt, for jeg havde ikke faaet morgenmad fordi jeg skulle saa tidligt op, og jeg havde ikke faaet frokost fordi jeg havde travlt med at braekke mig, saa aftensmaden var tiltraengt!

Idag har mig og John og en af hans venner forsoegt os med lidt fiskeri, men regnen vaeltede ned og det var pissekoldt, og fiskene ville ikke bide, saa vi vendte hurtigt om igen… Nu skal jeg ind og stene lidt video, det bliver dejligt efter fiaskofisketuren.

I morgen drager jeg videre til Cairns og skal moedes med Maja og hendes mor. Og tirsdag skal jeg paa en 4-dages dykkertur. Se DET skal nok blive godt, men ingen druk og masser af soevn denne gang 😉

Knus fra Mario

6 kommentarer to “Townsville”

  1. Linn Says:

    Ihhhhh altsaa Mario – man maa ikke drikke inden man ska dykke, det er jo hamrende farligt!!!!
    Du maa altsaa passe noget bedre paa dig selv – vi sku jo gerne ha dig hjem igen i ét stykke:-)

  2. Mario Says:

    Naaa, jeg troede ikke man maatte drikke MENS man dykkede 😉

    Nej, det gaar nok… Jeg tror kun 4 eller 5 af mine dyk har vaeret uden toemmermaend… De fleste af gangene har jeg drukket med min insruktoer, saa jeg tror faren er overvurderet…

    Jeg moedtes med Maja og hendes mor igaar, og saa tog Maja og jeg i byen… Puha, Cairns er farlig! Eller ogsaa var det Maja der var farlig, hun traengte vist til en bytur…

    Om 5 timer skal jeg ud paa min 4-dages dykkertur, det glaeder jeg mig krafteddeme til!

    Kan i have det godt derhjemme, vi ses snart – knus Mario.

  3. Nicolaisen Says:

    Aaaaaaaargh hvor cool der, gamle jas… gad sku godt ha’ dykket Yongala igen. Klart et af de fedeste dyk. 😀

    Ja man ku sku godt sidde og ærgre sig lidt(meget) over at jeg ikke er nede og besøge dig nu. Men vi tager sku en tur sammen, på et senere tidspunkt.

    Hvornår kommer du egentligt hjem? Og skal du lige med en smuttur til Filipinerne, d. 21 oktober? Bare i 3 ugers tid… 8D

    Take care, og flere pic’s takker.
    Ses
    Nico

  4. Casper Says:

    hejsa
    saa blev du fuld igen, har du ikke laert noget af airlie beach? du kommer jo galt afsted en af dagene.
    paa et eller andet tidspunkt lober heldet ud, og du vaagner uden at kunne finde dine briller.
    ka du ha det godt, drik en ol for mig, saa vil jeg gore det samme paa turen sydpaa.

  5. Gitte/ Mor Says:

    som din bekymrede mor, kan jeg jo kun give Linn ret, så pas dog på dig, dreng! jeg må lige høre, var dine briller hele, da du endelig fandt dem, eller famler du dig rundt i blinde? og vi er kommet hjem fra Italien, til den skønne danske sommer, med langt over 25 grader. knus fra os alle – Mor

  6. Rikke Says:

    giver din mor ret – at komme hjem fra ferie til en ekstremt god dansk sommer er faktisk ganske skønt 😉

    hmmm søsyg…….ja, så fik du også oplevet det – 30 år, bedre sent end aldrig 🙂

    god tur til Thailand !

Skriv et svar

